Office 365 wordt geleverd met een groot aanbod van diverse tools en services die u en uw collega’s productiever kunnen maken. De Office-toepassingen worden waarschijnlijk al jaren gebruikt en even waarschijnlijk houdt u daarmee vast aan dezelfde oude gewoonten in het gebruik ervan. Microsoft wil met de Office 365 producten een nieuwe manier van samenwerking en productiviteit genereren.
Gebruik je de Office tools Word, Excel, Powerpoint, Outlook, OneNote? Ken je OneDrive, Teams of SharePoint? Kijk dan naar deze coole features, een kleine greep uit de enorme hoeveelheid aan tools en mogelijkheden.
1 Real-Time Co-Authering (samenwerken) in Word, Excel, PowerPoint
Werk (Online) samen en bekijk elkaars wijzigingen real-time in Word. Sla bestanden op in Teams, OneDrive of SharePoint, zodat anderen er samen met u aan kunnen werken. Deel een bestand rechtstreeks vanuit de applicatie dankzij de geïntegreerde zij-balk voor delen.
2 Chat met medewerkers in Office Apps
Ken je Microsoft Teams en de integratie met Office 2016? Gebruik deze tool om te chatten, schermen te delen en audio- of video gesprekken te voeren met uw collega’s. En je hoeft de actieve applicatie niet eens te verlaten waarin je werkt! Zelfs wanneer je de toepassing sluit, kunt u doorgaan met het gesprek via Teams Desktop, en blijf praten met het team terwijl ze werken.
3 Koppelingen naar bestanden in plaats van bijlagen
Vergeet E-mail bijlagen. Een document delen voor co-authering is eenvoudig! Upload uw bestanden naar de cloudopslag van Office 365. In plaats van een bestand toe te voegen in een bijlage, plaats u de koppeling naar het bestand in de Cloud. Outlook verleent automatisch rechten voor lezen of bewerken aan het bestand. U kunt deze machtigingen later weer wijzigen.
4 OneNote
OneNote is een gratis toevoeging op je Office applicatie. Met OneNote kun je al je notities kwijt, worden deze automatisch opgeslagen in de Cloud en kun je met de krachtige zoekfuncties altijd en overal alles vinden. OneNote integreert heel eenvoudig met je andere Office applicaties. Ben je aan het notuleren en voeg je een Outlook-taak toe? Je taak verschijnt automatisch in Outlook. Zet je de taak in Outlook op voltooid? Dan gebeurt dit in OneNote ook (andersom kan natuurlijk ook). Let op, dit kan. Het hoeft uiteraard niet.
5 gebruik de Muis als Laserpointer in PowerPoint presentaties
Gebruik de sneltoets (CTRL+P) om uw muis te veranderen in een laserpointer tijdens uw PowerPoint presentaties. U kunt bv ook de opdrachten van de presentator modus gebruiken. Recentelijk is deze functie verbeterd en geïntegreerd met Touchscreens.
6 Bewerken en converteren naar PDF
Klaar met het bewerken van uw document, spreadsheet, presentatie of publicatie? Het converteren naar PDF is eenvoudig gemaakt met de “opslaan als pdf” functie in uw office applicaties. Ook als u een PDF wil bewerken, kunt u deze converteren naar een Word-bestand, zonder de opmaak problemen zoals bij het kopiëren-plakken van inhoud.
7 Hervat het lezen of bewerken in uw Word document
Met de functie ‘hervatten’ in Word, kunt u verdergaan waar u gebleven was, zelfs op verschillende apparaten. Een document niet geheel af gekregen? Geen probleem, wanneer u word later start, bijvoorbeeld op een mobile device, zal word verdergaan op de plek waar u gebleven was op basis van de automatische bladwijzers.
8 Opslag E-mail en OneDrive
Met een Exchange Online licentie krijgt elke gebruiker standaard 50 GB aan opslag capaciteit voor email, agenda, taken, notities, contacten en bijlagen ter beschikking. Meer ruimte nodig? Met uitbreiding op uw emailaccount kunt u de capaciteit verhogen. Naast opslag voor email kan elke gebruiker beschikken over een OneDrive Cloud opslag voor het opslaan van documenten.
9 De juiste versie van een document
Met je bestanden opgeslagen in de Cloud, wordt versie beheer een peulenschil. Elke wijziging van een in de Cloud opgeslagen document wordt als een ‘nieuwe ’versie opgeslagen. Met het versie beheer op documenten, kun je , zelfs vanuit je applicatie, andere versies bekijken, samenvoegen, of herstellen tot wel 10.000 versies terug.
10 Offline werken
Met de OneDrive Synchronisatie client worden uw bestanden op OneDrive of SharePoint gesynchroniseerd met uw apparaat, zodat u deze bestanden ook offline kunt openen en bewerken. Zodra de verbinding weer tot stand komt, worden de nieuwe versies van documenten automatisch geüpload naar uw opslag. De nieuwe versies worden ook weer naar de overige apparaten gesynchroniseerd.
11 Intelligente email inbox
Met diverse functies in de Outlook applicatie kunt u uw werk makkelijker organiseren en structureren. Met functies als Prio-mailbox, snelle-stappen, regels, categorieën, kunt u dagelijkse routine werkzaamheden automatiseren.