In de wereld van hybride werken is het en wordt het steeds belangrijker om toegang te hebben tot uw belangrijkste bestanden, waar u ook werkt, en waar de bestanden ook zijn opgeslagen. Het OneDrive-team werkt er voortdurend aan om ervoor te zorgen dat je alles wat je nodig hebt, van Office-documenten tot foto’s en video’s, binnen handbereik hebt, of je nu alleen aan bestanden werkt of veilig samenwerkt met teamgenoten of externe collega’s voor naadloze samenwerking. Onlangs is er gewerkt aan efficiëntere manieren om uw bestanden te organiseren en te openen, ongeacht waar u werkt. Laten we eens kijken hoe iemand in Marketing een productievere dag kan hebben met behulp van deze functies.
Eenvoudigere toegang tot OneDrive-, SharePoint- en Teams-bestanden voor teamsamenwerking
We voegen voortdurend functies toe om het voor u gemakkelijker te maken om met anderen samen te werken, of u nu in OneDrive, Teams of SharePoint werkt. De laatste tijd hebben we ons gericht op het bieden van een consistentere ervaring bij het openen van uw bestanden via OneDrive, SharePoint en Microsoft Teams.
Vind al je Teams op één plek
Nu heb je via OneDrive toegang tot de Teams die je het vaakst bezoekt. Wanneer u Meer plaatsen selecteert… in het linkernavigatievenster ziet u een lijst met al uw Teams en documentbibliotheken, die u kunt selecteren om rechtstreeks toegang te krijgen tot bestanden die in die kanalen zijn opgeslagen. Stel dat u een whitepaper schrijft over trends in de branche en dat u informatie nodig hebt die is opgeslagen op het verkoopkanaal. U kunt eenvoudig naar het kanaal Verkoopteams navigeren door Meer plaatsen te selecteren… en selecteer Verkoop in de lijst Recent. Je kunt je meest bezochte Teams ook vastmaken (pinnen) aan de lijst Snelle toegang.

Snel schakelen tussen bibliotheken
We hebben een vervolgkeuzelijst toegevoegd aan OneDrive en SharePoint waarmee u eenvoudig kunt schakelen tussen meerdere documentbibliotheken die zijn gekoppeld aan een Teams-team of een SharePoint-site. Dit geeft u sneller toegang tot de bestanden die u het meest nodig hebt, waardoor uw dagen productiever worden. Dus terwijl u werkt aan uw whitepaper over branchetrends in het marketingteamkanaal, kunt u eenvoudig het pictogram Van de vervolgkeuzelijst selecteren om te schakelen tussen documentbibliotheken voor verschillende productteams om te zoeken naar de nieuwste informatie van de branchegerichte marketingteams van uw organisatie.

Alles wat je nodig hebt om het meest productief te zijn, op één plek
Om u te helpen gefocust en productief te blijven, hebben we functies toegevoegd om u te helpen georganiseerd te blijven en de bestanden te beheren waarmee u het vaakst werkt.
Gedeelde bibliotheken vastmaken en losmaken voor snelle toegang
Als u gemakkelijk de plaatsen wilt vinden en openen waar u regelmatig werkt, kunt u gedeelde bibliotheken vastmaken aan het gedeelte Snelle toegang in het linkernavigatievenster van OneDrive. Als u een documentbibliotheek vastmaakt, wordt deze boven aan de sectie Snelle toegang toegevoegd. U kunt ook de koppeling van documentbibliotheken ongedaan maken in de sectie Snelle toegang.
Stel dat u een verzoek hebt gehad van het Internal Comms-team om te helpen bij het ontwikkelen van een aantal dringende communicatie voor het crisismanagementteam. U hebt ze eerder geholpen, dus u hebt toegang tot hun documentbibliotheek, maar u wilt er zeker van zijn dat u er snel bij kunt zijn voor referentie bij het ontwikkelen van uw document. Om dit te doen, selecteert u Meer plaatsen… en selecteer vervolgens Crisisbeheer. In de documentbibliotheek selecteert u Vastmaken aan snelle toegang en de bibliotheek Crisisbeheer wordt toegevoegd aan de lijst Snelle toegang. Wanneer het project is voltooid, kunt u de documentbibliotheek eenvoudig losmaken van uw lijst om ervoor te zorgen dat u alleen de meest recente bibliotheken hebt die u nodig hebt.
Opmerking: U kunt alleen bibliotheken vastmaken op documentbibliotheekniveau en is niet beschikbaar wanneer u naar een map of submap op een site navigeert.

Eenvoudig bestanden verplaatsen of kopiëren in OneDrive en SharePoint
Wanneer u uw bestanden en mappen verplaatst of kopieert in OneDrive of SharePoint, ziet u een dialoogvenster waarin u een nieuwe bestemming voor uw inhoud kunt kiezen. Met deze vertrouwde kiezerervaring kunt u eenvoudig navigeren tussen uw SharePoint-bibliotheken of OneDrive-mappen terwijl u uw bestanden verplaatst of kopieert.
U kunt bijvoorbeeld concepten van de crisisbeheerdocumenten starten en opslaan in uw persoonlijke map, en wanneer ze klaar zijn voor controle, kunt u ze selecteren in uw bestandenlijst en Verplaatsen naar selecteren. Selecteer in het dialoogvenster Verplaatsen de doelmap en selecteer Hierheen verplaatsen om ze naar een map in de communicatiebibliotheek te verplaatsen die het interne communicatieteam kan controleren.

Uw bestandssnelkoppelingen ordenen
Met ‘Toevoegen aan OneDrive’ kunt u snelkoppelingen naar uw belangrijkste gedeelde mappen in SharePoint of Teams rechtstreeks aan uw OneDrive toevoegen, zodat u veel gemakkelijker terug kunt navigeren naar uw belangrijke bestanden.
Nu kunt u deze snelkoppelingen ook eenvoudig organiseren door ze naar de gewenste locatie in uw OneDrive te verplaatsen. U kunt de opdracht “Verplaatsen naar” gebruiken om de doelmap van uw keuze te selecteren of gewoon de snelkoppelingen naar bestaande mappen slepen.

Als u bijvoorbeeld aan uw whitepaper werkt, hebt u mogelijk mappen naar uw OneDrive van andere marketing- en engineeringgroepen. u kunt eenvoudig bestanden selecteren om deze naar uw Industry Whitepaper-map te slepen en neer te zetten.

Verwijder eenvoudig bestanden die u niet langer nodig hebt
Om u te helpen uw werkruimte overzichtelijk te houden, hebben we de mogelijkheid toegevoegd om grote mappen (met maximaal 10.000 items) in één keer te verwijderen. Dit betekent dat wanneer u klaar bent met een project, u snel alle bestanden kunt verwijderen die u niet meer nodig hebt uit uw OneDrive- en SharePoint-bibliotheken.
Lees meer en blijf betrokken:
We hopen dat je net zo enthousiast bent als wij over deze nieuwe functies. We blijven OneDrive ontwikkelen als een plek om al je bestanden in Office 365 te openen, te delen en eraan samen te werken, zodat ze beschermd en gemakkelijk toegankelijk zijn op al je apparaten, waar dan ook.
Bekijk de nieuwe OneDrive-flipbook voor tips voor het verbeteren van uw gezamenlijke bestandservaring in Microsoft365
U kunt op de hoogte blijven van alles via de OneDrive-blog en de opmerkingen bij de release van OneDrive.
Bekijk de nieuwe en bijgewerkte OneDrive-documentatie.
Profiteer van trainingsbronnen voor eindgebruikers in ons Office-ondersteuningscentrum.
Nogmaals bedankt voor uw steun aan OneDrive. We kijken uit naar uw voortdurende feedback en hopen met u in contact te komen tijdens een ander aankomend evenement van Microsoft of door de community geleid.